სადემონსტრაციო გაკვეთილის გეგმა
ბუნ 5.2
მასწავლებლის
სახელი, გვარი, პირადი ნომერი: მაკა აფრიამაშვილი, პ/ნ 47001002576
საგანი: ბუნებისმეტყველება
სწავლების
საფეხური/კლასი: V
მოსწავლეთა
რაოდენობა: 25
გაკვეთილის
თემა: ჩონჩხი და მისი მნიშვნელობა
გაკვეთილის
მიზანი: მოსწავლე შეისწავლის ცოცხალი არსებების
ჩონჩხს და მის ნაწილებს.
ადარებს სხვადასხვა ცოცხალი ორგანიზმის აგებულებას/ ჩონჩხს
ადარებს სხვადასხვა ცოცხალი ორგანიზმის აგებულებას/ ჩონჩხს
საუბრობს ჩონჩხის ფუნქციებთან დაკავშირებით
შისწავლის ადამინის ჩონჩხის ძირითადი შემადგენელი ნაწილების შესახებ
გამჭოლი კომპეტენცია: ციფრული წიგნიერება
შისწავლის ადამინის ჩონჩხის ძირითადი შემადგენელი ნაწილების შესახებ
1.3 აცნობიერებს ისტ-ის გავლენას საზოგადოებაზე. დონე 1
5.1 ისტ-ის გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისა და კვლევის დასაგეგმად
5.1 ისტ-ის გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისა და კვლევის დასაგეგმად
N
|
აქტივობის
აღწერა
|
გამოყენებული
მეთოდი/მეთოდები
|
კლასისი
ორგანიზების ფორმები
|
სასწავლო
რესურსები
|
დრო
(წთ)
|
საორგანიზაცია
საკითხების მოგვარება
|
მთელი
კლასი
|
2
წთ
|
|||
გაკეთილის
თემის. მიზნებისა და შეფასების რუბრიკის გაცნობა
|
მინი
ლექცია
|
მთელი
კლასი
|
გეგმა
და შეფასების რუბრიკები
|
2
წთ
|
|
1
|
გამოწვევის
მიზნით მასწავლებელი მოსწავლეებთნ ერთდ ავსებს კროსვორდს , რომელიც წინასწარ აქვს
გამზადებული დაფაზე. კროსვორდის შევსებისას მოსწავლეები იხსენებენ ცოცხალი ორგანიზმების
მრავალფეროვნებს, უხერხემლო ცხოველებს, ფეხსახსრიანებს და შეგრძნების ორგანოებს, ამ აქტივობის საშუალებით
მასწავლებლი კლასს საშუალებას აძლებს გააქტიუროს წინასწარი ცოდნა
|
გონებრივი
იერიში, დისკუსია
|
მთელი
კლასი
|
ფლიპჩარტი,სადაც
შედგენილია კროსვორდი
|
3
წთ
|
2
|
მასწავლებელი
მაგიდაზე დებს ოდნავ გაბერილ ტომარას და სთხობს მოსწავლეებს რომ ფეხზე დააყენონ.
მრავალი ცდის მიუხედავად შედეგს ვერ მიაღწევენ მოსწავლეები. მასწავლებელი ეხმარება
და აწვდის ხის პატარა ძელს და სთხოვს ამ ძელის დახმარებით კიდევ სცადონ მოსწავლეებმა
და უკვე პრობლემა გადაწყდა. მასწავლებელი სვამს კითხვებს: რა შემთხვევაში მოხერხდა
ტომრის ფეხზე დაყენება? რატომ არის საჭირო საყრდენი? დიკუსიის შემდეგ მასწავლებელი კიდევ ერთახელ სვამს
კითხვას : საიდან იცით, რომ საჭიროა საყრდენი?რა ცდამ და როგორ დაადასტურა ეს მოსაზრება?
აქ მოსწავლეები ცდის შედეგის მიხედვით მიღებულ ცოდნას ერხთხელ კიდევ გაიმეორებენ
.
|
დისკუსია,
სიტუაციური დავალება. სწავლა კეთებით
კითხვა/პასუხი
|
მთელი
კლასი
|
ტომარა,
ხის ძელი
|
10
წთ
|
3
|
მასწავლებელი
უჩვენებს ადამიანის და ცხოველების ჩონჩხის
შესახებ დამზადებულ პრეზენტაციას და ლექციის სახით გადასცემსინფორმაციას ჩონჩხის
მნიშვნელობაზე. შემდეგ სვამს კითხვებს :
რის გაკეთებას ვერ შევძლებდით ჩონჩხის გარეშე? რა ეხმარება ცხოველებს სხეულის გამართულად
შენარჩუნებასდა გადაადგილებაში? რა ასრულებს
ადამინის სხეულის საყრდენ დანიშნულებას?
|
მინი
ლექცია, კითხვა პასუხი. დიკუსია
|
მთელი
კლასი
|
პროექტორი,
პრეზენტაცია,
|
5წთ
|
4
|
მასწავლებელი
უბრუნდება პრეზენტაციას სადაც თავმოყრილია რამოდენიმე ხერხემლიანი ცხოველის სურათი,
შესწავლილი მასალის უკეთ გასაააზრებლად სვავს კითხევბს შესწავლილი მასლაიდან გამომდინარე
და მოსწავლეებს სთხოვს მოუფიქრონ ერთი საერთო სახელი-„ხერხემლიანები“
|
დისკუსია
|
მთელიკლასი
|
პროექტორი,
პრეზენტაცია
|
3
წთ
|
5
|
მასწავლებელი
კლასს ყოფს 5ჯგუფად და თითოეულ ჯგუფს ურიგებს ადამინის ჩონჩის ლუსტრაციას შესაბამისი წარწერებით:
თავის ქალა, ხერხემალი, ნეკნეი და კიდურები. აგრეთვე ურიგდებათ სხვა ილუსტრაციებს 1 ჯგუფს: ცხენის და ბაყაყის, მე-2 ს თევზის და ფრინველის, მე-3 ს ხვლიკის და ძაღლის,
მე-4 ს ფრინველის და კატის , მე-5 ს გველის
და თევზის . მასწავლებელი აძლებს ისტრუქციას
რომ დააკვირდნენ ყველა ილუსტაციას გაუკეთონ
სხეულის ნაწილებს შესაბამისი წარწერები, როგორც ადამინისჩონჩხს აქვს და შემდეგ ვენის
დიაგრამის საშუალებით შეადარონ მსგავსი და
განსხვავებული ნიშნების მიხედვით ერთმანეთ და ჯგუფებმა წარუდგინონ თავიანთი ნამუშევარი
ერთმანეთს.
|
პრაქტიკული
მუშაობა
|
ჯგუფური
|
ილუსტრაციები
და გრაფიკული ორგანეიზერი(ვენის დიაგრამა)
|
7
წთ
|
6
|
მასწავლებელი
დაფაზე ჩამოწერს ცხოველების სახელბს , მაგ. ძაღლი დათვი, გველი, არწივი, დელფინი გვერდზე დაწერს ვინ რითი გადაადგილდება, მაგ:
დაფრინავს ,დახოხავს, დაცურავს მოსწავლეებს
სთხოვს მოიყვანონ შესაბამისობაში და დააკავშირონ ხაზებით ერთმანეთს
|
შესაბამისობა
|
ინდივიდუალური
|
დაფა,
ცარცი
|
3
წთ
|
7
|
შეჯამების
მიზნით მასწავლებელი კომპიტერში აძლევს დავალებად ააწყონ ფაზლი,(1ცხოველების
ჩონჩხია ასაწყობი) ჯგუფებმა რაც შეიძლება სწრაფად უნდა ააწყონ და მიიღონ გამოსახულება, ჯგუფი რომელიც სწორად და ყველაზე სწრაფად ააწყობს ფაზლს, წახალისების მიზნით ითამაშებს ელექტრონული თამაშს, რომელიც პროექტორის საშუალებით გაშუქდება და მთელი კლასი მიადევნებს თვალს
|
სწავლა
კეთებით
|
ჯგუფური
|
ფაზლის ასაწყობი ონლაინ პროგრამა, ლინკი
კომპიუტერი,
ინტერნეტი
პროექტორი
ეhttp://www.bbc.co.uk/sn/prehistoric_life/games/baryonyx_mystery/
|
5
წთ
|
შეფასება-
მასწავლებელი აფასებს მოსწავლეებს როგორც ინდივიდუალურად ასევე, ჯგუფური მუშაობაშიც
წანასწარ შექმნილი შეფასების რუბრიკის მიხედვით რომელიც გაკვეთილის დასაწყისში გააცნო
მოსწავლეებს
|
შეფასების
რუბრიკა:
ინდივიდუალური
ჯგუფური
|
3
წთ
|
|||
მასწავლებელი საშინაო დავალებად აძლევს
მოსწავლეებს ხერხემლიან ცხოველთა წარმომადგენლების, მინიმუმ 3, მოიძიოს ინფორმაცია და წარმოადგინოს
|
ინდივიდუალური
|
2
წთ
|
გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები/ეროვნული სასწავლო
გგმით მისაღწევი შედეგები/სტანდარტი :
ბუნ 5.2
მოსწავლეს შეუძლია ხერხემლიანი ცხოველების ძირითადი ორგანოების მათ ფუნქციებთან დაკავშირება
- სვამს კითხვებს, იკვლევს და აანალიზებს, თუ რა მთავარი
ნიშნით განსხვავდებიან ხერხემლიანები სხვა ცხოველებისაგან;
- იყენებს გამოსახულებიან ბარათებს და ადარებს
ხერხემლიან ცხოველთა ჯგუფებს ერთმანეთს
- მსჯელობს სხვადასხვა ხერხემლიანის (მაგ.,თევზი,
ამფიბია, ფრინველი) ჩონჩხის თავისებურებებზ
შეფასება:
კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
ჩონჩხის მნიშვნელობაზე
|
საუბრობს
ჩონჩხის მნიშვნელობაზე, ფუნქციაზე. ასახელებს
ჩონჩხის ძირითად ნაწილებს, იცის ჩხონჩხში ძვლების სახელები, იცის რამდენი ძვლისგან
შედგება ადამიანის ჩონჩხი,
|
ასახელებს
ჩონჩხისშემადგენელი ძვლების სახელებს, იცის ადამიანსი ჩონჩხის ძვლების რაოდენობა,
მაგრამ უჭირს საუბარი ჩონჩხის მნიშვნელობაზე
|
ვერ საუბრობს
ჩონჩხსი მნიშვნელობაზე და ფუნქციაზე. ჭირდება დახმარება ძვლებისსახელების ჩამონათვალის
გაკეთების დროს
|
ხერხემლიანი ცხოველების ჯგუფების ძვლოვანი სისტემების შედარება
|
საუბრობს
ცხოველთა 5 ჯგუფის წამამდგენლებზე, აღწერს თითოეული ჯგუფის წარმომადგენლის ჩოჩნჩხის
ფორმას , ადარებს და საუბრობს მსგავასება/ განსხვავებაზე
|
ცხოველთა
ჯგუფების წარმომადგენელაბის შედარების დროს უჭირს ჩონჩხის საერთო/ განმასხვავებელ ნიშან თვისებებზე
საუბარი
|
უჭირს
ცხოველტა ჯგუფების დახასიათება ძვობანი სისტემის მიხედვით და მათი შედარება
|
ისტ-ის გამოყენება
|
შეუძლია
ფაილში რედაქტირება, ფიგურების გადატანა და ფაზლის აწყობა. შუძლია ონლაინთამაშის
დამოუკიდებლად წარმართვა
|
შეუძლია,
მხოლოდ ფაილში რედაქტირება, ფიგურების გადატანა , მაგრამ ჭირდება დახმარება ფაზლის
აწყობის დროს
|
უჭირს
ფაილის რედაქტირება
|
ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
ჯგუფის მუშაობა წარუმატებელია
|
ჯგუფის მუშაობა დამაკმაყოფილებელია
|
ჯგუფის მუშაობა წარმატებულია
|
ჯგუფის მიერ სამუშაოს ორგანიზება
|
სამუშაო არ იყო ორგანიზებული,
ჯგუფის წევრებს შორის სამუშაო არ იყო განაწილებული
|
სამუშაო ორგანიზებული იყო, მაგრამ ჯგუფის წევრებს შორის
არათანაბრად გადანაწილდა
|
სამუშაო კარგად იყო ორგანიზებული,
ჯგუფის წევრებს შორის სამუშაო თანაბრად გადანაწილდა
|
ჩართულობა
|
ჯგუფის ერთ (ორი) წევრი
აქტიურობდა
|
ჯგუფის თითქმის ყველა
წევრი აქტიურობდა
|
ჯგუფის ყველა წევრი აქტიურობდა
|
ურთიერთმოსმენისა და აზრის გაზიარების უნარი
|
კამათობენ, არ უსმენენ
ერთმანეთს, არის ხმაური. არ იზიარებენ ერთმანეთის აზრს.
|
ხმაურობენ, ნაკლებად
იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
უსმენენ ერთმანეთს და
იზიარებენ ერთმანეთის აზრს
|
დროის ლიმიტის დაცვა
|
ვერ ეტევიან განსაზღვრულ დროში
|
უმნიშვნელოდ გადააცდინეს დროს
|
დაიცვეს დროის ლიმიტი
|
ხელმოწერა:
მ. აფრიამაშვილი
თარიღი:08.04.2018
Комментариев нет:
Отправить комментарий